Wednesday 1 November 2017

Skatteaksjeopsjoner Og Luxembourg


Ny avgjørelse om beskatning av utenlandske aksjeopsjoner Delhi-banken til Income Tax Appellate Tribunal (ITAT) har levert en viktig avgjørelse i tilfelle av Robert Arthur Keltz (skattebetaleren). ITAT har fastslått at kun en del av aksjeopsjoner vil være skattepliktig relatert til de tjenester som skattyter i India har gjort, og ikke gjelder hele stipendioden. Taxand India oppsummerer sakens fakta og styringen av ITAT. Skattebetaleren, en ansatt i United Technologies International Operation, USA, ble deputert til sitt indiske forbindelseskontor under en skatteutligningspolitikk. En slik politikk sørget for at skattebetaleren ikke betalte overskytende skatter (dvs. utover skattene (hypo skatt) som han ville betale dersom han fortsatte å være i hjemlandet) på grunn av oppstart av internasjonal oppgave. Som en del av skatteutjevningspolitikken, beregnet arbeidsgiveren en hypo skatt og utelukket det samme fra arbeidsgiveravgift. Videre ble skattebetaleren gitt opsjoner på 34.000 aksjer da han var utenfor India. Aksjene har en opsjonsperiode på 3 år, men ble opptjent delvis og utøvet av skattebetaleren under sin indiske oppgave. Skattebetaleren, samtidig som han sendte inntektsavkastningen, tilbød seg å beskatte mengden av forholdsmessige aksjekrav som ble opptjent i India. Også, i kraft av skatteutjevningspolitikken, hadde skattebetaleren utelatt mengden av hypo skatt fra hans lønn. Bedømmelsesoffisøren (AO) avviste skattebetalers krav og bragte hele den perquisite verdien av aksjeopsjoner når opsjonene ble utøvd mens han var i India. I tillegg har AO også tilbakebetalt mengden av hypo skatt til grunnlønnen til skattebetaleren. Skattebetaleren tok saken til kommissæren for inntektsskatt som opprettholdte kravet hans. Aggrieved av dette arkiverte AO en appell før Delhi ITAT. AO opplyste at hypo-skatt utgjør en del av skattebetalers skattepliktige lønn med den oppfatning at inntekt allerede var påløpt for ham, og det var ikke gitt noen spesifikk unntak eller fradrag for hypo-skatt i henhold til inntektsskatteloven 1961. Men skattebetaleren uttalte at aksjene ble tildelt utenfor India og derav, kan fordelen ikke anses å være mottatt i India. Delhi-banken i ITAT har regjert til fordel for skattebetaleren at siden skattebetaleren ikke har levert tjenester i India for hele tilskuddsperioden, ville bare en slik del av verdivurderingen av aksjeopsjoner være skattepliktig i hendene knyttet til perioden hans indiske oppgave. Taxand039s Take Delhi ITAT-avgjørelsen har uttalt prinsippet som det har blitt utgitt tidligere av Delhi ITAT i tilfelle av Ellin lsquoDrsquo Rozario. Høringen gir tydelig fram prinsippet om at den perquisite verdien av aksjeopsjoner vil være skattepliktig i India i den utstrekning som er relatert til tjenester som gjøres i India. Mens det er avgjørende på aspektet, har Delhi ITAT vært avhengig av prinsippet som ble brakt ut under FBTs avskaffe regime, og også de prinsipper som OECD fastsetter. Denne avgjørelsen vil gi betydelig utryddelse til flere utlendinger som arbeider i India på oppdrag, og hvem kan utøve sine aksjeopsjoner mens de er på oppdrag i India. Taxand039s Take Author Taxand Styremedlem 91 124 339 5010 Registrer deg på vårt nyhetsbrev Registrer deg for å motta din egen vanlige kopi av vårt globale nyhetsbrev, Taxands Take. publikasjoner og aktuelle oppdateringer Bli med på Taxand på sosiale medierLuxembourg: Rundskriv gir nye regler for opsjonsplaner Oppsjonsplaner i Luxembourg Reglene gjelder alle opsjonsplaner som er satt opp fra 1. januar 2016. Les en desember 2015-rapport PDF 84 KB utarbeidet av KPMG-medlemsfirma i Luxembourg: Aksjeopsjonsplaner: Ny sirkulær på beskatning av opsjoner knyttet til aksjekjøp utstedt av luxembourgske skattemyndigheter KPMG-logoen og navnet er varemerker for KPMG International. KPMG International er et sveitsisk kooperativ som fungerer som en koordinerende enhet for et nettverk av uavhengige medlemsfirmaer. KPMG International gir ingen revisjon eller andre klienttjenester. Slike tjenester leveres utelukkende av medlemsbedrifter i deres respektive geografiske områder. KPMG International og dets medlemsfirmaer er juridisk forskjellige og separate enheter. De er ikke og ingenting i dette skal tolkes for å plassere disse enhetene i forhold til foreldre, datterselskaper, agenter, partnere eller joint venturers. Ingen medlemsfirma har noen myndighet (faktisk, tilsynelatende, underforstått eller på annen måte) å forplikte eller binde KPMG International eller ethvert medlemsfirma på noen måte. Informasjonen i dette dokumentet er av generell karakter og er ikke ment å adressere omstendighetene til en bestemt person eller enhet. Selv om vi forsøker å gi nøyaktig og rettidig informasjon, kan det ikke garanteres at slik informasjon er nøyaktig fra datoen den er mottatt, eller at den vil fortsette å være nøyaktig i fremtiden. Ingen bør handle på slik informasjon uten passende faglig rådgivning etter en grundig undersøkelse av den aktuelle situasjonen. For mer informasjon, ta kontakt med KPMGx27s Federal Tax Legislative og Regulatory Services Group på: 1 202 533 4366, 1801 K Street NW, Washington, DC 20006. Koble til ossEmployee opsjonsplaner: et nytt rapporteringskrav for arbeidsgivere 28. desember 2015, regissøren av de luxembourgske skattemyndighetene utstedte Circular LIR n 1042bis knyttet til personaloptieplaner (det være seg opsjonsplaner eller warrantplaner). Ingen spesifikk lovgivning regulerer i Luxembourg tildeling av opsjonsplaner for ansatte. En administrativ sirkulær datert 20. desember 2012 (her) definerer sin skattemessige behandling. Den sirkulære (her) utgitt i går (2015 sirkulær) endrer ikke prinsippene for beskatning fastsatt av 2012-sirkulæret, men bare introduserer et nytt rapporteringsbehov. Fra 1. januar 2016 skal arbeidsgivere som har til hensikt å sette opp opsjonsrettighetsplaner, måtte underrette det kompetente skattekontoret som har ansvaret for tilbakeholdenhet på sysselsettingsinntekt, minst to måneder før planens gjennomføringsdato. Meldingen skal inneholde en kopi av planreglene samt en liste over mottakerne av ovennevnte plan. Videre er det for alle planer som er satt opp før 1. januar 2016, men for hvilken tildeling av opsjonsrettigheter ennå ikke skje, at arbeidsgivere også skal informere det kompetente skattekontoret som har ansvaret for tilbakeholdenhet på sysselsettingsinntekt så snart som mulig. Det skal imidlertid bemerkes at 2015-rundskrivet kun refererer til en varsel og ikke til en forhåndsavtale. Vi er fortsatt tilgjengelige for eventuelle spørsmål du måtte ha, og vil holde deg oppdatert om eventuelle videre utviklinger. Last ned vår easyprint-versjon - PDF-fil Raymond er en skattepartner og skatteansvarlig. Han fokuserer på fusjon og oppkjøpstransaksjon samt alternative investeringsfond. Han har over 20 års skatteopplevelse og leder Deloitte Privat. Mer Pierre-Jean er partner i vår globale arbeidsgiveravdelingen og har 10 års erfaring med rådgivning av arbeidsgivere i nasjonal og internasjonal sammenheng. Han spesialiserer seg hovedsakelig på executive rewar. MoreEmployee deler planer i Luxembourg: regulatorisk oversikt Ressurstype: Land QampA Status: Lov utgitt 01-Aug-2012 Jurisdiksjon: Luxembourg En QampA-guide til ansattes delingsplaner lov i Luxembourg. QampA gir et høyt nivå overblikk over de viktigste praktiske problemene, blant annet om aksjeplaner er vanlige og kan tilbys av utenlandske morselskaper, strukturen og reglene knyttet til de ulike typer aksjeopsjonsplan, aksjekjøpsplan og phantom aksjeplan, beskatning, retningslinjer for selskapsstyring, konsultasjonsoppgaver, valutakontrollreguleringer, beskatning av internasjonalt mobile ansatte, prospektkrav og nødvendige regulerende samtykker og innlevering. Hvis du vil sammenligne svar på flere jurisdiksjoner, kan du besøke Employee share planene Country QampA verktøyet. Denne QampA er en del av PLC multi-jurisdictional guide til ansatte akseplaner lov. For en fullstendig liste over jurisdiksjonelle QampAs besøk practicallawemployeeshareplans-mjg. Michel Molitor og Nadine Bogelmann, MOLITOR Avocats la Cour 9. Hva er skatte - og sosialsikkerhetsimplikasjoner når aksjer ervervet ved utøvelse av opsjonen er solgt Aksjeopsjonsplan Eventuelle gevinster realisert ved salg av opsjoner er skattepliktig som spekulative gevinster dersom salget skjer innen seks måneder etter at arbeidstakeren kjøpte aksjene (for totale gevinster over 500 euro per år) (artikkel 99bis, LITL). En spekulativ gevinst er lik salgsoppkjøpet minus kjøpesummen og minus tilfeldige kostnader (notarius fees, overføringsskatt, agenter provisjon, annonsering, forbedringskostnader og så videre). Spekulative gevinster beskattes med full marginale priser fra 0 til 39 (se spørsmål 4) for gevinster som overstiger EUR 500 per år. Spekulative gevinster på løsøre (som aksjeopsjoner) kan kompenseres med spekulative tap på løsøre innen seks måneder fra kjøpet (så lenge disse gevinstene ville vært skattepliktig). Eventuelle gevinster realisert ved salg av opsjoner, er skattepliktige som langsiktige gevinster dersom salget skjer mer enn seks måneder etter at den ansatte oppkjøpte aksjene når selgeren har en betydelig deltakelse i selskapet (artikkel 100, LITL). En aksjeeiere er generelt klassifisert som en betydelig deltakelse dersom aksjonæren (sammen med ektefelle og barn) har eller har holdt direkte eller indirekte i løpet av de fem årene før aksjene selges, mer enn 10 av selskapets aksjekapital. De langsiktige gevinsten drar nytte av følgende gunstige skattemessige behandlinger: Kjøpesummen blir revurdert ved hjelp av revalueringsraten for inflasjon i eierperioden. Nivåene oppdateres en gang hvert annet år. Den første EUR50.000 (doblet for par beskattet i fellesskap) av gevinster realisert i en 11-årig periode er unntatt. Et ekstra flatfradrag på inntil EUR 75 000 er tilgjengelig for en arving som selger boligen som sist ble brukt av foreldrene sine. Langsiktig gevinst beskattes til halvparten av individets marginale skattesatser (det vil si maksimalt 20,67). Langsiktig gevinst (for eksempel på betydelig deltakelse) etter seks måneder fra kjøpet kan kompenseres med langsiktige tap etter seks måneder fra kjøpet (så lenge disse gevinsten hadde vært skattepliktig). Sirkulasjonen gir også at eventuelle gevinster som realiseres innen syv kalenderdager etter at opsjonen er utøvd, må betraktes som samtidige operasjoner og derfor som et salg av retten til opsjoner som er gjenstand for skatt på gevinster, dersom de finner sted innen seks Oppkjøpsmåneder. Balansen mellom spekulative gainslosses og langsiktige gainslosses kan kompenseres mot hverandre. Kompensasjon med andre kategorier av inntekt er ikke tillatt. I tillegg er avhengighetsbidrag betalt (se spørsmål 5). Varig opsjonsplan De samme reglene gjelder salg av omsettelige opsjoner som salg av aksjeopsjoner (se over, opsjonsplan). Aksjekjøps - eller kjøpsplaner 10. Hvilke typer aksjekjøps - eller kjøpsplan opereres i din jurisdiksjon Det er ingen spesielle typer aksjekjøps - eller kjøpsplan brukt i Luxembourg. Oppkjøp eller kjøp 11. Hvilke regler gjelder for opprinnelig kjøp eller kjøp av aksjer Discretionaryall-employee. Aksjekjøpsplaner kan gis på skjønnsmessig grunnlag. Ikke-medarbeider deltakelse. Det er ikke vanlig å inkludere ikke-ansattes styremedlemmer og konsulenter i aksjekjøpet. Maksimal verdi av aksjer. Det er ingen grense for verdien av aksjer som kan tildeles under en aksjekjøpsplan. Betaling for aksjer og pris. Det er ingen regler for aksjekursen. Aksjekursen er nedfelt i vilkårene for aksjekjøpsordning og kan derfor variere. 12. Hva er de skattemessige sikkerhetsmessige konsekvensene av overtakelse eller kjøp av aksjer Det må skilles mellom kjøp av aksjer (det vil si tildeling av aksjer) av arbeidstaker og kjøp av aksjer. Det er ingen spesifikke lovgivningsregler i Luxembourg som regulerer tildeling av aksjer. I stedet henvises til generelle skatteprinsipper (se Spørsmål 5, Generelle bestemmelser). Aksjer gitt til arbeidstakere av arbeidsgiveren (enten gratis eller til nedsatt pris) betraktes som en naturalytelse (om aksjene er utstedt av arbeidsgiver eller annet selskap) med forbehold om kildeskatt. Denne tilbakeholdelsen må gjøres av arbeidsgiveren hver gang bonusen er betalt. Når aksjene selges av arbeidsgiver til arbeidstaker, blir ingen skatt på kjøperens nivå (det vil si den ansatte). Sosialavgift oppstår når aksjene ervervet. 13. Kan selskapet tildele aksjene begrensninger som kun fjernes når ytelse eller tidsbaserte opptjeningsforhold er oppfylt. Selskapet kan tildele aksjer underlagt restriksjoner som kun fjernes når ytelse eller tidsbaserte betingelser er oppfylt. 14. Hva er skatte - og sosialsikkerhetsimplikasjonene når ytelsen eller tidsbaserte inntjeningsbetingelsene er oppfylt? Inntektsbetingelsene påvirker ikke spesifikt beskatning av tildeling eller kjøp av aksjene. Når opptjeningsforholdene er oppfylt, tildeles aksjene, eller medarbeider har lov til å kjøpe aksjene, og skattebehandlingen beskrevet i spørsmål 12 gjelder. Ingen sosialavgift oppstår når opptjeningsforholdene er oppfylt. 15. Hva er skatte - og sosialsikkerhetsimplikasjonene når aksjene selges Når aksjene selges, betaler arbeidstaker inntektsskatt på gevinsten. Dette belastes på samme måte som for opsjonsplaner (se spørsmål 9). Et avhengighetsbidrag på 1,4 utbetales på gevinsten. Phantom eller kontantavregnede aksjeplaner 16. Hvilke typer fantom eller kontantavregnet aksjeplan drives i din jurisdiksjon Det er ingen spesifikke typer fantomaksjonsplan operert i Luxembourg. 17. Hvilke regler gjelder for tildeling av fantom eller kontantavregnede utmerkelser Diskretionærmedarbeider. Phantom aksje priser kan gis på skjønnsmessige grunnlag. Ikke-medarbeider deltakelse. Det er ikke vanlig å gi fantom eller kontanter avgjort til ikke-ansatte eller konsulenter. Maksimum verdi av priser. Det er ingen grense for maksimumsverdien av priser som kan skje under en fantomaksjonsplan. 18. Hva er de skattemessige sikkerhetsmessige konsekvensene når tildelingen er gjort Luxembourgs lovgivningslovgivning omhandler ikke spesielt fantom eller kontantavregnede priser. Ytterligere retningslinjer må gis av loven eller skattemyndighetene på disse punktene. Imidlertid kan en parallell trekkes mellom fantomutdelinger (hvor mottakeren ikke er utstedt faktiske aksjer på tildelingsdagen, men mottar en konto kreditert med et visst antall hypotetiske aksjer) og delingsopsjonsplaner. Det kan være tilfelle at samme skatte - og trygdebehandling gjelder for opsjonsplaner som for phantom-priser. For tildeling av kontantavregnede tildelinger (det vil si tildeling av aksjer hvis verdi ved opptjening er betalt kontant, som vanligvis ikke innebærer markedssalg og bidrar til å bevare selskapets aksjer), er det sannsynlig at disse vurderes på nivå med ansatt som bonus, gjenstand for kildeskatt. 19. Kan fantom eller kontantavregnede priser kun gjøres til vest når resultat eller tidsbaserte opptjeningsforhold er oppfylt? Phantom aksjeutdelinger kan struktureres for å vestliggjøre bare hvis ytelse eller tidsbaserte betingelser er oppfylt. 20. Hva er de skattemessige sikkerhetsmessige konsekvensene når ytelse eller tidsbaserte inntjeningsforhold er oppfylt? Ingen lovbestemmelse omhandler spesielt dette problemet (se Spørsmål 18). Derfor kan det ikke gis en klar stilling på dette stadium og nærmere bestemt om en skattemessig lettelse kan gis for å kompensere for manglende evne til mottakeren av aksjene mottatt fra en fantom eller kontantavregnet pris for å selge slike aksjer i løpet av en viss tid periode. 21. Hva er skatte - og sosialsikkerhetsimplikasjonene når fantom - eller kontantavregningsprisen utbetales For kontantavregnede priser kan det anses at et salg er realisert (for skattemessig behandling av kapitalgevinster ved salg av aksjer, se Spørsmål 9). For phantom priser, se Spørsmål 18. Dersom arbeidstaker mottar kontantoppgjør i stedet for aksjer, kan det anses at et salg også realiseres (for skattemessig behandling av kapitalgevinster ved salg av aksjer, se spørsmål 9). Når en phantom share-pris utbetales, oppstår det generelle beløpet på det mottatte beløpet. Når en phantom share-pris utbetales, oppstår det generelle beløpet på det mottatte beløpet. Retningslinjer for eierstyring og selskapsledelse, marked eller andre retningslinjer 22. Er det retningslinjer for selskapsstyring, markedsregler eller andre retningslinjer som gjelder for noen av de ovennevnte planene. Private selskaper som er innlemmet i Luxembourg, er underlagt bestemmelsene i vedtekter og luxembourgske selskap lov. Disse gir få forpliktelser, men kan forhindre for eksempel vedtakelsen av en aksjeplan uten fullmakt eller godkjennelse av selskapets aksjonærer. Private selskaper som er underlagt tilsyn av Kommisjonen for tilsyn med finanssektoren (CSSF), må overholde retningslinjene for godtgjørelse til personer som enten er medlemmer av bedriftsorganet eller fagpersoner som har en innvirkning på selskapets risikoprofil. Bedriftsorganet må etablere en vederlagspolitikk, som må kontrolleres en gang i året for å verifisere at den fortsatt følges. En kopi av denne sjekken må gjøres tilgjengelig for CSSF. Arbeidsrett 23. Er konsultasjon eller avtale med, eller medarbeiderrepresentantorganer som kreves før en ansattes delingsplan, kan lanseres. Arbeidsgiveren trenger ikke å skaffe seg den formelle avtalen mellom de ansattes representanter før man starter en ansattaksjonsplan (Luxembourgs arbeidskodeks ). Imidlertid har arbeidstakerne og personaldelegasjonen en generell juridisk rett til å: Gis økonomisk og finansiell informasjon om sine medlemmer som ansetter selskap. Gi beskjed om de ansattes arbeidsforhold. Ettersom disse rettighetene er svært generelle og kan tolkes bredt, er det tilrådelig å informere de relevante medarbeiderne og arbeidsdepartementet om en ansattes deleplan. I tillegg må arbeidsgiver huske på eventuelle kollektive avtaler med fagforeninger, som kan kreve konsultasjon med fagforeningen før de endrer seg til godtgjørelsesordninger. 24. Har deltakerne i ansattes delingsplaner rett til erstatning for tap av opsjoner eller utmerkelser ved ansettelsestid Det er ikke vanlig at deltakerne har rett til å bli kompensert for tap av opsjoner eller utmerkelser ved oppsigelse av deres ansettelse. Valutakontroll 25. Hvordan påvirker valutabehandlingsreglene ansatte som sender penger fra jurisdiksjonen til en annen for å kjøpe aksjer under en ansattes deleplan. Det er ingen valutakontrollrestriksjoner i Luxembourg. Imidlertid samler Luxembourgs sentralbank (Banque Centrale de Luxembourg) (BCL) og Sentralstasjon for statistikk og økonomiske studier (STATEC) (STATEC) informasjon for å etablere Luxembourgs betalingsbalanse og global ekstern posisjon . Derfor må luxembourgske innbyggere kommunisere eventuelle monetære transaksjoner til andre jurisdiksjoner til en eller begge disse organene, for statistiske formål. 26. Gjør valutakontrollbestemmelser tillatelse eller kreve ansatte til å repatriere inntekter fra salg av aksjer i annen jurisdiksjon Internasjonalt mobile ansatte 27. Hva er skatteposisjonen når en ansatt som er skattemessig bosatt i din jurisdiksjon på tidspunktet for tildeling av et aksjeopsjon eller prisen utelates din jurisdiksjon før en skattepliktig hendelse som påvirker opsjonen eller prisen finner sted. For omsettelige opsjonsplaner, dersom arbeidstakeren mottar kontantoppgjør uten at han lenger er bosatt i Luxembourg, anses kontantoppgjøret å skattlegges som ikke-hjemmehørende gevinster på grunnlag av LITL artikkel 156 (8) dersom enten: Det skyldes avhendelse av et større aksjeinnehav som oppstår innen seks måneder etter overtakelsen av aksjene. En stor aksjeeiendom selges av en person som har vært bosatt i Luxembourg i mer enn 15 år, i de fem årene etter at han ble utenlandsborger. For virtuelle opsjoner, dersom den ansatte ikke lenger er bosatt i Luxembourg når det virtuelle alternativet utøves, men fortsatt er en ansatt i Luxembourg, skal han skatt i Luxembourg på profittinntekt fra Luxembourg. For phantom priser, se Spørsmål 18. Utenlandske bosatte som får minst 90 av deres samlede inntekter fra Luxembourg (og belgiske innbyggere som har mer enn 50 av profesjonell inntekt fra Luxembourg) er på forespørsel beskattet som om de var bosatt i Luxembourg. De vil bli skattepliktige i Luxembourg på hele Luxembourg og utenlandsk inntekt. Denne assimileringen til luxembourgske innbyggere gjør det mulig for utlendinger å dra nytte av ulike fradrag (som for spesielle utgifter (livrenteutbetalinger og avgifter, debetrente, forsikringspremier, donasjoner osv.) Eller kvoter for ekstraordinære kostnader) som om han var en luxembourgsk bosatt (i motsetning til flat rate fradrag i tilfeller av ikke-assimilering). Denne assimileringen til luxembourgske innbyggere fører også til integrering av utenlandsk inntekt, noe som kan øke skattesatsen til den ikke-hjemmehørende. Under alle omstendigheter vil luxembourgske skattemyndigheter søke det gunstigste regimet for den ikke-hjemmehørende skattebetaleren. 28. Hva er skatteposisjonen når en arbeidstaker blir skattemessig bosatt i din jurisdiksjon mens du holder aksjeopsjoner eller utmerkelser tildelt i utlandet og en skattepliktig hendelse oppstår. En ansatt blir automatisk beskattet i Luxembourg hvis han har sin skattemessige bosted i Luxembourg. Luxembourgskatteboere må erklære sin verdensomspennende inntekt i Luxembourg. Imidlertid tillater dobbeltbeskatningsavtaler å unngå dobbeltbeskatning. De fleste av dobbeltbeskatningsavtalen som er undertegnet av Luxembourg, bruker fritaksmetoden, noe som betyr at arbeidsinntekt i utenland er utelukket fra det skattemessige grunnlaget for den luxembourgske bosatt. Den unntatte inntekten legges imidlertid til luxembourgsk inntekt for å bestemme den globale skattesatsen som gjelder for inntektspliktige i Luxembourg. Enkelte dobbeltbeskattningsavtaler som er undertegnet av Luxembourg, bruker også kreditt-metoden. I disse tilfellene gir Luxembourg tilskudd for skatt betalt i kilde landet mot sin innenlandske skatt, vanligvis opp til mengden av innenlandsk skatt på grunn. Verdipapirloven 29. Hva er kravene i verdipapirloven eller forskriftene for tilbud om og deltakelse i en ansattes delingsplan Luxembourg har implementert direktiv 200371EC om prospektet som skal offentliggjøres når verdipapirer blir tilbudt til publikum eller opptatt til handel (prospektdirektivet) , i lov datert 10. juli 2005, endret ved lov av 3. juli 2012 (prospekt lov). CSSF er ansvarlig for å håndheve prospektloven. Prospektloven regulerer tilbud om verdipapirer til allmennheten, som definert i loven. Hvis arbeidsgiveren gjør et offentlig tilbud, må det publisere et prospekt for tilbudet og varsle CSSF. Prospektloven kan gjelde for ansattes aksjeopsjoner. I praksis har ansatteaksjonsplaner imidlertid ikke alltid et prospekt, fordi loven ikke gjelder for: Et tilbud om verdipapirer rettet utelukkende til kvalifiserte investorer, for eksempel juridiske personer som er autorisert til å operere på finansmarkedene, herunder: nasjonale og regionale myndigheter Et tilbud om verdipapirer rettet til færre enn 150 fysiske eller juridiske personer annet enn kvalifiserte investorer (per EU-medlemsstat). Et tilbud om verdipapirer rettet til investorer som skaffer verdipapirer til et samlet vederlag på minst EUR 50 000 hver. Et tilbud på verdipapirer på minst EUR 50 000 per enhet (det vil si per investor eller per særskilt tilbud). Et tilbud om verdipapirer med et samlet vederlag på mindre enn EUR 100 000 over 12 måneder. 30. Er det noen unntak fra verdipapirlover eller forskrifter for ansatteaksjonsplaner. Hvis ja, hva er betingelsene for fritaket (e) å søke om. Generelt er eventuelle verdipapirer som tilbys til offentligheten underlagt et prospekt (avsnitt II, artikkel 4 (1), Prospektloven). Imidlertid er det ikke nødvendig med prospekt hvis betingelsene nevnt i spørsmål 29 er oppfylt. Andre forskriftsmessige tillatelser eller innleveringer 31. Er det andre krav til forskriftsmessig samtykke og innlevering og / eller andre administrative forpliktelser for et tilbud om og deltakelse i en ansattes delingsplan. Det finnes ingen andre nødvendige samtykker og innleveringer for tilbud om og deltakelse i en ansattes delingsplan . 32. Finnes det krav til databeskyttelse eller forpliktelser for tilbud om og deltakelse i en ansattes delingsplan En arbeidsgiver etablert på Storhertugdømmets territorium eller etablert utenfor EU, men som bruker prosessressurser som ligger i Luxembourg, må overholde Luxembourg lov av 2. august 2002 om beskyttelse av personer i forbindelse med behandling av personopplysninger, som endret (lov av 2002). Eventuell behandling av personopplysninger må overholde visse krav til (lov fra 2002): Kvaliteten på personopplysningene som behandles. Legitimiteten til behandling. Informasjonen til den registrerte. Sikkerheten til dataene behandlet. Forutgående varsel eller autorisasjonsformaliteter for Luxembourgs databeskyttelsesmyndighet (Commission National pour la Protection des Donnes) (CNPD). Samtykke fra en ansatt er generelt ikke tilstrekkelig til å legitimere overføringen av data til et morselskap eller planadministrator fordi samtykket på grunn av myndighetsforholdet med arbeidsgiveren ikke sannsynlig vil bli vurdert som fritt gitt (se uttalelse nr. 82001 på behandling av personopplysninger i ansettelsesforholdet i artikkel 29-gruppen av 13. september 2001 Arbeidsdokument om en felles tolkning av artikkel 26 nr. 1 i direktiv 9546EC av 24. oktober 1995 i artikkel 29-arbeidsgruppen av 25. november 2005). Overføringer av ansattedata til et morselskap eller planadministrator må rettferdiggjøres i henhold til loven fra 2002. I praksis kan overføringer legitimeres dersom det er bevist at de er nødvendige for legitime interesser etterfulgt av registeransvarlig eller tredjepart eller partene til hvem dataene blir avslørt. Overføringer av ansattedata til andre EU-land eller til land som gir et tilstrekkelig beskyttelsesnivå (i henhold til artikkel 18 i loven fra 2002, og som spesifisert av EU-kommisjonen) krever ikke tidligere formaliteter. Overføringer av arbeidstakerdata til land uten tilstrekkelig beskyttelsesnivå krever imidlertid generelt forhåndsgodkjenning av CNPD. Det er ingen ytterligere krav til tilbud om og deltakelse i en ansattaksjonsplan. Private selskaper som er underlagt CSSF-overvåking, må på en forståelig og tydelig måte kommunisere på en hvilken som helst nyttig informasjon eller endringer i deres vederlagspolitikk ved å utlevere visse data for å vurdere og avlønne ytelse og risikotaking. Denne informasjonen kan tilpasses etter størrelse og aktivitet i selskapet. Formaliteter 33. Hva er gjeldende juridiske formaliteter Oversettelseskrav Hvis deltakelsen i planen er en del av ansettelseskontrakten, må arbeidstakerne ha full forståelse for språket som brukes. E-post eller online avtaler Plan kontrakter kan etableres i elektronisk form. Ansatte kan på noen måte bevise eksistensen av disse kontraktene. Arbeidsgiver må gi skriftlig bevis. Vidnesbyrdskrav Hverken vitner eller notarisering er nødvendig. Ansattes samtykke Da deltakelsen i planen er en del av ansettelsesforholdet, må arbeidstakerens samtykke til deltakelse i planen. Utviklingen og reformen 34. Er det nåværende trender, utviklings - og reformforslag som har eller vil påvirke driften av medarbeidsplaner Trender og utbygginger Fra 1. januar 2012 er krisebidraget på 0,8 på enkeltpersoner blitt avskaffet. Reformforslag I 2000 foreslo et medlem av parlamentet en lovforslag om ansattes opsjoner. Imidlertid trådte regningen ikke i kraft med den begrunnelsen at den var for spesifikk, da den bare betraktet et element av finansiell deltakelse av ansatte i deres selskaper (det vil si aksjeopsjoner for ansatte). I 2001 annonserte regjeringen at den ville presentere en ny lovforslag, inkludert alle mulige former for medarbeideres økonomiske deltakelse. I sitt arbeidsprogram for arbeidslivsutvikling fra 2004 erklærte regjeringen sin vilje til å videre diskutere muligheten til å lovgjøre om finansiell deltakelse av ansatte. Siden da er det ikke gitt noen ny informasjon om dette emnet. Online ressurser Tilsynsutvalg av finanssektoren (Commission of Surveillance du Sector Financier) (CSSF) Beskrivelse. Omsendelser av CSSF på engelsk. Beskrivelse. Offisiell nettside for den luxembourgske regjeringen som inneholder alle publiserte lover (kun tilgjengelig på fransk språk, ingen offisiell oversettelse). Administrasjon av direkte bidrag (Administration of Contributions Directes) Beskrivelse. Luxembourg direkte skattemyndigheter. Sirkulær av direktør for bidrag (Circulaire du Director of Contributions) Beskrivelse. Sirkulær av 11. januar 2002, LIR nr. 1042 angående skattebehandling av opsjonsplan. copy2016 Thomson Reuters. Alle rettigheter reservert. Personvern og Cookies (practicallaw3-386-5597).Legal Information (practicallaw8-531-0965). Abonnement forespørsler 44 (0) 20 7202 1220 eller epost abonnementer praktiske lov. Referansen etter koblinger til ressurser på nettstedet vårt (for eksempel 2-123-4567) er til PLC Reference ID. Dette vil inneholde alle PDF - eller Word-versjoner av artikler. Cookie Policy Vi bruker informasjonskapsler for å gi deg den beste opplevelsen på nettstedet vårt. Ved å fortsette å bla gjennom nettstedet, godtar du bruken av informasjonskapsler. Du kan endre dine cookieinnstillinger når som helst, men hvis du gjør det, kan du miste noen funksjonalitet på vår nettside. Mer informasjon finner du i vår personvernpolicy og informasjonskapsler.

No comments:

Post a Comment